Gemiddeld verwerken de meeste kantoorwerkers per werkdag zo'n 40 emails van klanten, collega's en zakelijke partners. Microsoft biedt met Outlook een handige manier om e-mails te lezen, bewerken en te archiveren. Met de "Quick Steps"-functie kan je je productiviteit binnen MS Outlook 2010 een boost geven.
Wat zijn Quick Steps ?
Met Quick Steps kan je terugkerende handelingen automatiseren en onder een knop steken. Zo kan je met één muisklik (of toetsencombinatie) die tijdrovende taken uitvoeren en heel wat tijd sparen.
|
Quick Steps in de ribbon van MS Outlook 2010 |
Wat kan je ermee doen ?
Je kan kiezen uit de volgende acties :
- Een mail verplaatsen of copieren naar een folder.
- Een boodschap verwijderen of permanent verwijderen.
- Een mail als belangrijk markeren.
- Een boodschap beantwoorden, naar iedereen antwoorden, doorsturen, doorsturen als attachement.
- Een categorie toekennen of verwijderen bij een item.
- Een taak aanmaken
- Een afspraak inboeken
- ....
Die acties kunnen gecombineerd worden tot één actie.
|
Acties bij een Quick step toevoegen of aanpassen |
In het bovenstaande voorbeeld wordt een mail in één actie, afgewerkt gezet en de vlaggen weggeveegd.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten