vrijdag 1 juli 2011

Quick Steps : productiever werken in Outlook 2010

Gemiddeld verwerken de meeste kantoorwerkers per werkdag zo'n 40 emails van klanten, collega's en zakelijke partners. Microsoft biedt met Outlook een handige manier om e-mails te lezen, bewerken en te archiveren. Met de "Quick Steps"-functie kan je je productiviteit binnen MS Outlook 2010 een boost geven.

Wat zijn Quick Steps ?


Met Quick Steps kan je terugkerende handelingen automatiseren en onder een knop steken. Zo kan je met één muisklik (of toetsencombinatie) die tijdrovende taken uitvoeren en heel wat tijd sparen.

Quick Steps in de ribbon van MS Outlook 2010

Wat kan je ermee doen ?

Je kan kiezen uit de volgende acties :
  • Een mail verplaatsen of copieren naar een folder.
  • Een boodschap verwijderen of permanent verwijderen.
  • Een mail als belangrijk markeren.
  • Een boodschap beantwoorden, naar iedereen antwoorden, doorsturen, doorsturen als attachement.
  • Een categorie toekennen of verwijderen bij een item.
  • Een taak aanmaken
  • Een afspraak inboeken
  • ....
Die acties kunnen gecombineerd worden tot één actie.

Acties bij een Quick step toevoegen of aanpassen
In het bovenstaande voorbeeld wordt een mail in één actie, afgewerkt gezet en de vlaggen weggeveegd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten