zondag 26 juni 2011

BPOS : 4de storing in 2 maanden

Microsoft downtime voor BPOS
Donderdag en vrijdag had de Microsoft cloud-dienst BPOS opnieuw te kampen met een storing die enkele uren duurde.

De storing deed zich voor voor gebruikers die hun gegevens in Amerikaanse datacenters staan hebben. Gedurende ruim 3 uur konden die gebruikers niet inloggen op de Exchange Online en SharePoint Online dienst via de Single Signon tools. De oorzaak zou een probleem zijn met defect netwerk apparatuur.

Communicatie


Tijdens de problemen communiceerde Microsoft met zijn klanten via social media omdat ook het dashboard met de status van de diensten niet bereikbaar was door de netwerkproblemen. Op het online forum van BPOS klanten klagen de gebruikers intussen steen en been.

4de keer


Voor heel wat gebruikers is dit probleem de 4de keer in 2 maanden dat ze gedurende langere tijd geen gebruik konden maken van de diensten van Microsoft. BPOS telt volgens Microsoft 40 miljoen gebruikers wereldwijd.
Ook de diensten van Google en Amazon hadden onlangs gedurende meerdere uren downtime.

Office 365


De storing komt voor Microsoft bijzonder ongelegen. Volgende week lanceert Microsoft de opvolger van BPOS : Office 365. Die versie bevat oa. Exchange 2010, SharePoint 2010 en Lync. Lees volgende week hier meer over Office 365.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten